Τετάρτη, 11 Μαΐου 2011

Για τα προβλήματα στη λεωφορειακή γραμμή 212


Κάτοικος του Καρέα που διαμαρτύρεται για την υποβάθμιση της λεωφορειακής γραμμής 212, απέστειλε την παρακάτω ηλεκτρονική επιστολή προς τον ΟΑΣΑ την ΕΘΕΛ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών:

Ο ΚΑΡΕΑΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ ΩΣ ΆΓΟΝΗ ΓΡΑΜΜΗ

Δυστυχώς για μία ακόμη φόρα η αστική συγκοινωνία στην όμορφη περιοχή μας υποβαθμίζεται και αποδυναμώνεται. Και ενώ όταν πρωτοξεκίνησε η τοπική λεωφορειακή γραμμή (Αγία Μαρίνα) ΚΑΡΕΑΣ- ΒΥΡΩΝΑΣ – ΥΜΗΤΤΟΣ – ΣΤ.Μ.ΔΑΦΝΗΣ ήταν πολλά υποσχόμενη με τήρηση των δρομολογίων και με σχετικά ικανοποιητική συχνότητα διέλευσης, σιγά- σιγά αλλά και σταθερά αλλά σταδιακά ο αριθμός των διεξαγόμενων δρομολογίων μειώθηκε, ο αριθμός των διατιθεμένων οδηγών και οχημάτων ελαττώθηκε, η συχνότητα διέλευσης μειώθηκε σημαντικά. Από το 15 με 20 λεπτά συχνότητα διέλευσης όταν πρωτοξεκίνησε η γραμμή το 2004 φτάσαμε να έχουμε συχνότητα διέλευσης ανά μισάωρο, σαράντα λεπτά ή και μία ώρα σε ορισμένες περιπτώσεις!!

Ακόμη και τα πολύ μειωμένα επίσημα δρομολόγια πάρα πολλές φορές, εδώ και τρία χρόνια δεν διεξάγονται κανονικά, λόγω έλλειψης οδηγών και οχημάτων. Μάλιστα καθώς η δραματική αυτή κατάσταση στην υπολειτουργούσα και υπό διάλυση γραμμή είναι γνωστή ακόμη και στους σταθμάρχες του σταθμού μέτρο της Δάφνης, οι οποίοι πολλές φορές- συχνότατα- προβαίνουν σε ανεπίσημες ανακοινώσεις για το ποια και πόσα προγραμματισμένα δρομολόγια στην γραμμή 212 δεν θα διεξαχθούν. Ανακοινώσεις χωρίς την επίσημη υπογραφή της ΕΘΕΛ, χωρίς αριθμό πρωτοκόλλου, ανηρτημένες πρόχειρα και μισοσκισμένες καμιά φορά στην αφετηρία της γραμμής 212 στον σταθμό μετρό της Δάφνης. Μία από αυτές τις πολλές απαράδεκτες και ανεπίσημες ανακοινώσεις την οποία φωτογράφησα με το κινητό μου τηλέφωνο, σας έχω επισυνάψει στο ηλεκτρονικό αυτό μήνυμα.

Η συγκεκριμένη ανακοίνωση μας πληροφορεί ότι την Πέμπτη 28 Απριλίου δεν θα διεξαχθούν στην γραμμή 212 τα εξής δρομολόγια : των 14:10, των 15:35, των 16: 55, των 18:15, των 19: 30 και των 21:00. Βέβαια εδώ να επισημάνουμε ότι και τα υπόλοιπα δρομολόγια που υποτίθεται διεξάγονται κανονικά σε αυτές τις ημέρες , δεν διεξάγονται σχεδόν πότε στην προγραμματισμένη τους ώρα. Παραδείγματος χάριν την 28η / 4/ 2011 το αμέσως επόμενο δρομολόγιο των 18:15 που ήταν προγραμματισμένο να φύγει κανονικά στις 18:40 έφυγε 5 λεπτά νωρίτερα στις 18:35 ενώ το αμέσως επόμενο αντί για τις 19:05 που ήταν κανονικά προγραμματισμένο να φύγει έφυγε τελικά στις 19:15.Αποτέλεσμα: Κάποιος που ήξερε το πρόγραμμα δρομολόγησης των δρομολογίων της γραμμής 212 (όπως εγώ που την πάτησα) και υπολόγισε να πάει στην αφετηρία 2 λεπτά πριν την κανονική αναχώρηση των 18:40 δηλαδή στις 18:38 να έχει χάσει μόλις (το οποίο έφυσε στις 18:35 όπως με ενημέρωσε μετέπειτα ο σταθμάρχης σε σχετική ερώτηση μου) το λεωφορείο και αναγκάστηκε να περιμένει το επόμενο μέχρι της 19:15 δηλαδή 38’ ολόκληρα λεπτά!! Βέβαια, αυτό συνέβη καθώς το αμέσως προηγούμενο δρομολόγιο των 18:15 δεν είχε διεξαχθεί με αποτέλεσμα ο κόσμος που περίμενε από τις 17:50 που ήταν η αναχώρηση του αμέσως προηγούμενου δρομολογίου να αρχίσει να διαμαρτύρεται όπως με ενημέρωσε ο σταθμάρχης. Τα τραγικά αυτά φαινόμενα διάλυσης της τοπικής γραμμής 212 είναι πλέον πολύ συχνά.

Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να επισημάνω ότι οι επιβάτες γίνονται γνώστες αυτής της ανεπίσημης ανακοίνωσης για τα δρομολόγια που δεν θα διεξαχθούν αφού πρώτα έχουν φτάσει και περιμένουν στην αφετηρία και όχι από πριν (π.χ. με ανακοίνωση από την προηγούμενη ημέρα ώστε την επομένη να αναπροσαρμόσουν τις ώρες και τον τρόπο των μετακινήσεων τους με βάση τα μειωμένα δρομολόγια). Επιπλέον, υπάρχουν δρομολόγια που εάν καταργηθούν με τα είδη επισήμως ανακοινωμένα μειωμένης συχνότητας διέλευσης δρομολόγια η γραμμή 212 μένει χωρίς δρομολόγια για μία ολόκληρη ώρα!! Για παράδειγμα με το δρομολόγιο των 21:00 που καταργήθηκε, το αμέσως προηγούμενο προγραμματισμένο δρομολόγια ήταν στις 20:30 και το αμέσως επόμενο προγραμματισμένο στις 21:30 δηλαδή για μία ολόκληρη ώρα ολόκληρος ο Βύρωνας και ο Καρέας (δεν αναφέρω τον Υμηττό και την Αγία Μαρίνα καθώς αυτές εξυπηρετούνται και από άλλες συγκοινωνιακές γραμμές από το μετρό της Δάφνης) δεν είχαν απολύτως καμία συγκοινωνιακή σύνδεση με τον σταθμό με τον Σταθμό μετρό της Δάφνης. Και όλα αυτά συμβαίνουν σε μία στιγμή που η επιβατική κίνηση της γραμμής 212 Στ. Μ. Δάφνης- Υμηττός- Βύρωνας – Καρέα (Αγία Μαρίνα) έχει αυξηθεί καθώς έχει καταργηθεί η πρώην βοηθητική όμορη γραμμή 213 που συνέδεε το μετρό της Δάφνης με τον Υμηττό, τον Βύρωνα (μέχρι το νεκροταφείο) και απόσυμφορούσε κάπως το ερμητικά γεμάτο από Καρεότες 212 καθώς είχε ως ένα σημείο κοινή διαδρομή και εξυπηρετούσε πολλούς Βυρωνιότες και εν μέρει κατοίκους της περιοχής του Υμηττού (Ακόμη και Καρεότες το έπαιρναν και αποβιβαζόταν στην Καραολή και Δημητρίου στην στάση του ΙΚΑ με την ελπίδα να ανέβουν Καρέα είτε με το 203 είτε με το δημοτικό 10 που κάνει στάση ακριβώς δίπλα στην στάση του 203 σε έναν κάθετο της Καραολή και Δημητρίου ακριβώς μπροστά από το ΙΚΑ) .

Κατά τα λοιπά υπάρχουν ημέρες και ώρες που η επίσημη συχνότητα διέλευσης της γραμμής αγγίζει τα 35 και 40 λεπτά (κυρίως Κυριακές και Σάββατα) και βέβαια αυτό εάν τα δρομολόγια γίνονται στην ώρα τους και κανονικά, ειδάλλως εάν δεν διεξαχθεί ένα δρομολόγιο κανονικά (ενδεχόμενο αρκετά πιθανό) σε ημέρα Κυριακή η αναμονή μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 70 λεπτά!! Επίσης δεν είναι κατανοητό γιατί τις Κυριακές το πρωί δεν υπάρχει απολύτως κανένα δρομολόγιο από τον Καρέα προς το μετρό τις Δάfνης πριν τις 08:40 και από την το μετρό της Δάφνης προς τον Καρέα πριν τις 09:10; Στις 05:00 , στις 06:00, στις 07:00, στις 08:00 το πρωί δεν υπάρχουν μεταφορικές ανάγκες στην περιοχή του Καρέα;

ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΛΠΙΖΩ ΟΤΙ ΘΑ ΔΕΙΞΕΤΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΘΑ ΣΚΥΨΕΤΕ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΟΒΑΡΟ ΑΥΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΕΤΕ ΟΣΟΥΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΜΟΥ ΜΕ ΕΙΔΑΝ ΝΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΩ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΠΡΟΕΤΡΕΨΑΝ ΝΑ ΜΗΝ ΣΑΣ ΓΡΑΨΩ ΤΙΠΟΤΑ ΔΙΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟΣ ΚΟΠΟΣ.

Με ιδιαίτερο σεβασμό και απεριόριστη εκτίμηση.
Κουγιάς Γεώργιος Κάτοικος Καρέα

Απάντηση στην επιστολή-καταγγελία του συνδημότη μας κ.Κουγιά έδωσαν, μέσα από το blog «ΤΑ ΝΕΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΘΕΛ», οι εργαζόμενοι στην υπολειτουργούσα λεωφορειακή γραμμή 212.

Αγαπητέ κύριε Κουγιά

Είμαι οδηγός στην εν λόγω ταλαίπωρη γραμμή 212.

Καταρχήν θα ήθελα να σας πω, ότι η επιστολή σας παρουσιάζει την πλήρη πραγματικότητα για την λειτουργία της γραμμής.

Όλα αυτά που αναφέρετε εσείς στην επιστολή σας, τα έχουμε πει και εμείς οι οδηγοί. Όμως, ο δικός μας λόγος δεν ακούγεται πουθενά μα πουθενά!!!

Πολλές φορές γινόμαστε δέκτες παραπόνων από αγανακτισμένους επιβάτες, οι οποίοι μας λένε χαρακτηριστικά «να τους πείτε ότι τα έχουν κάνει σαν τα μούτρα τους».

Στην γραμμή 212 το βασικό πρόβλημα που προξενεί τις καθυστερήσεις είναι ο μειωμένος χρόνος δρομολογίων.

Το εξηγώ: Όταν σου δώσει 40 λεπτά να ανέβεις από την Δάφνη στον Καρέα, και είναι ώρα αιχμής, αυτό είναι αδύνατον!!!

Εάν λοιπόν καθυστερήσεις στην διαδρομή έστω και λίγο, από κάποιο παρκαρισμένο ή από κάποια άλλη αιτία, τότε θα φτάσεις καθυστερημένος στον Καρέα. Και αν φτάσεις καθυστερημένος στον Καρέα, δύο επιλογές υπάρχουν:

(1η): Να φύγεις κενός για να πας να φορτώσεις από Δάφνη στην ώρα σου.

(2η): Να ξεκινήσεις καθυστερημένος από Καρέα και να φτάσεις ακόμα πιο καθυστερημένος στην Δάφνη, για να ξαναπάρεις δρομολόγιο, όχι όμως την σωστή ώρα.

Άρα οδηγούμαστε στο εξής συμπέρασμα: ή εμείς σαν οδηγοί θα πρέπει να πηγαίνουμε με το «γκάζι καρφωμένο στο πάτωμα» για να προλάβουμε τους χρόνους ή να πηγαίνουμε φυσιολογικά και να χάνονται δρομολόγια.

Βέβαια δεν συζητώ όπως λέτε και εσείς κ. Κουγιά, τι γίνεται όταν λείπει λεωφορείο. Καλύτερα να μην το σκεφτόμαστε αυτό ….

Πάμε τώρα στο διαδικαστικό μέρος της υπόθεσης.

Για να δουν το πρόβλημα οι ευθύνοντες του ΟΑΣΑ και της ΕΘΕΛ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΕΛΑ ΤΟΥ Ο ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ Η ΓΡΑΜΜΗ. Στην συνέχεια από τον σταθμάρχη να ειδοποιηθεί ο ΕΠΟΠΤΗΣ, ο οποίος ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ.

Αποκλειστικά και ΜΟΝΟΝ έτσι ενημερώνεται ο ΟΑΣΑ και η ΕΘΕΛ για τα προβλήματα των γραμμών. Τώρα το αν θα τα λύσουν, είναι κάτι σαν το λόττο! Εύχεσαι να σου ΄΄κάτσει΄΄

Το αστείο της υπόθεσης λοιπόν είναι ότι όλοι, και οι σταθμάρχες και οι επόπτες ΒΑΡΙΟΥΝΤΑΙ να γράψουν, και έτσι το πρόβλημα ΠΟΤΕ δεν φτάνει στην Εταιρία.

Να σας ενημερώσω λοιπόν κ. Κουγιά, ότι εκτός από την ταλαιπωρία των επιβατών, πιεζόμαστε αφόρητα και εμείς οι οδηγοί, γιατί αναγκαζόμαστε να τρέχουμε για να προλάβουμε τον χρόνο διαδρομής και να μην χαθεί δρομολόγιο, σε σημείο που η ασφάλεια η δική μας και των επιβατών περισσότερο, ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ. Πολλές φορές δε, ούτε να πάμε στην τουαλέτα δεν προλαβαίνουμε.

Για να μην αναφέρω βέβαια ότι γίνεται ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ τον χρόνο οδήγησης και ο οποίος είναι: 4½ ώρες οδήγηση, 45 λεπτά διάλειμμα και στην συνέχεια άλλες 3½ ώρες οδήγησης.

Εμείς τις περισσότερες φορές στην συγκεκριμένη γραμμή δεν κάνουμε διάλειμμα ούτε 20 λεπτά!!! Άρα μιλάμε για καραμπινάτη ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ του Κ.Ο.Κ. εν γνώσει της εταιρίας!!! Όμως αυτά δεν σας ενδιαφέρουν καθώς αποτελούν δικό μας πρόβλημα. Απλώς το ανέφερα για πληροφόρηση.

Όσο για το χαρτί που έχετε βγάλει φωτογραφία με τα δρομολόγια αλλαγμένα, ο σταθμάρχης έχει το δικαίωμα να αλλάξει ανά πάσα στιγμή τις ώρες και τα δρομολόγια, προς εξυπηρέτηση της γραμμής και των επιβατών. Βέβαια το συγκεκριμένο χαρτί με τις ώρες που βλέπω στην φωτό σας, δείχνει ότι λείπει ΤΕΛΕΙΩΣ μία βάρδια!!!

Αυτή είναι η «εξυγίανση» των συγκοινωνιών!

Ήθελα επίσης να σας ενημερώσω κ. Κουγιά ότι η συγκεκριμένη γραμμή, ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ να πραγματοποιείται με ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΤΥΠΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ για να μπορεί ο κόσμος να μετακινούνται σαν ΑΝΘΡΩΠΟΙ και ΟΧΙ ΣΑΝ ΖΩΑ.

Ο «αγαπητός» ΟΑΣΑ και η «αγαπητή» ΕΘΕΛ αντί να βάλουν στην εν λόγω γραμμή 12μετρα λεωφορεία (όπως το 206) για να μετακινούνται οι επιβάτες σαν άνθρωποι, προτίμησαν να βάλουν τα μικρά!!!

Και ξέρετε γιατί το έκαναν αυτό;

Γιατί δεν είναι άξιοι να αδειάσουν τις γωνίες από τα παρκαρισμένα, δεν είναι άξιοι να βγουν να δουν τι προβλήματα έχει στην διαδρομή του το λεωφορείο, ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΛΥΣΟΥΝ!

Γιατί είναι μόνο άξιοι να βγάζουν τα δρομολόγια και τους χρόνους διαδρομής από την ζεστασιά του γραφείου τους, και κατά τα άλλα ενδιαφέρονται για την εξυπηρέτηση των επιβατών όπως λένε.

Έλεος πια με αυτή την αδιαφορία των «υπεύθυνων» που ξεβράζεται στους επιβάτες και στους οδηγούς.

Κύριε Κουγιά, σας ευχαριστώ πολύ για την επιστολή σας και παραμένω στην διάθεσή σας μέσω του μπλοκ της etheldrivers για οποιαδήποτε διευκρίνιση αν χρειάζεστε.

Μετά τιμής

ΟΔΗΓΟΣ ΤΗΣ ΕΘΕΛ

Δεν υπάρχουν σχόλια: